Skip to content →

Dupa concert la Mannheim

7 nov, Mannheim, Freie Hochschule für Antroposiphische Pädagogik

Muzică de cameră ( Compozitorii contemporani Aurel Stroe, Violeta Dinescu,

Corneliu Dan Georgescu îşi prezintă lucrările )

Ionuţ Bogdan Ştefănescu, flaut(e), Trio Contraste

Cătălina Ene: Aţi prezentat  în această seară, în cadrul festivalului George Enescu aflat la prima sa ediţie în Germania, o originală variantă a muzicii unor compozitori contemporani, în paralel cu muzica lui George Enescu, într-o interesantă transcriere. Cum vi s-a părut această misiune, având în vedere că v-aţi adresat în primul rând unui public neiniţiat în muzica lui Enescu sau în muzica autorilor contemporani pe care i-aţi interpretat?

Ionuţ Bogdan Ştefănescu: După aplauze cred că ceea ce le-am prezentat  noi  celor prezenţi aici a fost extrem de bine primit, şi asta înseamă că  publicul nu e chiar aşa de „neiniţiat”. Este însă adevărat că muzica pe care am cântat-o în seara aceasta este o muzică pentru cunoscători. Sigur că succesul nostru se datoreză faptului că, în recital, am prezentat muzica unor foarte  importanţi compozitori români în viaţă, demonstrând astfel continuitatea firească ce se impune într-o cultură care a avut un reprezentatnt de marcă pe plan mondial, adică pe George Enescu. Sorin Petrescu (n.r.pian , Trio Contraste) a avut ideea de a face un aranjament după celebra operă Oedip (aranjament denumit Suită după Opera Oedip) pentru trio-ul nosrtru, şi bine a făcut, pentru că în felul acesta, muzica lui Enescu, şi prin noi, va fi ascultată mai des, căci avem de gând să păstrăm această suită în repertoriu şi o vom cânta ori de câte ori vom avea ocazia. Celelalte lucrări interpretate se înscriu într-o zonă estetică extrem de elevată dar, în acelaşi timp, iată că au un impact fantastic la public. Succesul lor se datorează faptului că ating coarda sensibilă a auditorului şi cred ca acesta este în principal scopul artei, de a emoţiona. Şi dacă în orice gest pe care-l facem, gest muzical în cazul nostru, putem transmite emoţie, atunci aplauzele sunt imediat primite şi bine meritate.

C.E.: Repertoriul Trio-ului Contraste cuprinde atât muzică contemporană, cât şi muzică clasică, sau populară. De care vă simţiţi personal mai apropiat şi cum simţiţi trecerea de la una la alta în cadrul unui concert?

I.B.Ş: Trecerea, într-adevăr, nu este uşoară. Nu pot să spun că mă simt mai apropiat de un anumit tip de muzică decât de altul, pentru că în clipa în care cânt acel tip de muzică, mă simt cel mai apropiat de ceea ce cânt. Dacă nu o faci cu implicare, nu poţi transmite publicului  ceea ce ţi se întâmplă ţie în momentul în care cânţi. Este greu să abordezi atâtea tipuri de muzică, aşa cum facem noi, dar în acelşi timp, pentru noi asta înseamnă  o continuă provocare, ceea ce ne face să nu ne plictisim niciodată şi să scăpăm de o anumită rutină, pe care o parte dintre colegii noştri o capătă, pentru că se cantonează numai într-un anumit tip de repertoriu.

C.E.: Vă mulţumesc.

Published in News

Comments